Arxiu de la Catedral de Barcelona

Centres de
documentació musical
array(9) { [0]=> string(8) "comments" [1]=> string(8) "language" [2]=> string(5) "links" [3]=> string(19) "field_adre_a_postal" [4]=> string(13) "field_tel_fon" [5]=> string(20) "field_adre_a_d_email" [6]=> string(16) "field_p_gina_web" [7]=> string(22) "field_cat_leg_en_l_nia" [8]=> string(20) "field_cd_no_clicable" } array(3) { [0]=> object(stdClass)#203 (9) { ["node_title"]=> string(4) "Joan" ["nid"]=> string(3) "630" ["node_language"]=> string(2) "ca" ["field_data_field_np_cognom_1_field_np_cognom_1_value"]=> string(6) "Barter" ["field_data_field_np_cognom_1_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["field_data_field_np_cognom_2_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["_field_data"]=> array(1) { ["nid"]=> array(2) { ["entity_type"]=> string(4) "node" ["entity"]=> object(stdClass)#196 (53) { ["vid"]=> string(4) "3396" ["uid"]=> string(1) "4" ["title"]=> string(4) "Joan" ["log"]=> string(451) "Revisió Oriol: Mestre de capella i organista a la Seu de Lleida, el 1682 obtingué el mateix càrrec a la Catedral de Barcelona en substitució de Lluís Vicent Gargallo. Ocupà aquest càrrec fins el 1696, sent substituït per Francesc Valls. S’han conservat una trentena d’obres, majoritàriament dels gèneres tonos i villancets. A judici de la musicologia, l’obra de Barter és hereva d’antecessors com Joan Cererols o Francesc Soler." ["status"]=> string(1) "1" ["comment"]=> string(1) "2" ["promote"]=> string(1) "1" ["sticky"]=> string(1) "0" ["nid"]=> string(3) "630" ["type"]=> string(9) "nom_propi" ["language"]=> string(2) "ca" ["created"]=> string(10) "1438789310" ["changed"]=> string(10) "1568120727" ["tnid"]=> string(3) "630" ["translate"]=> string(1) "0" ["revision_timestamp"]=> string(10) "1568120727" ["revision_uid"]=> string(1) "5" ["body"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(5) { ["value"]=> string(116) "

barroc, Felip Olivellas, Josep Pujolar, Aniceto Baylon, Benet Buscarons, Miguel de Ambiela, Francisco Soler

" ["summary"]=> string(0) "" ["format"]=> string(13) "filtered_html" ["safe_value"]=> string(115) "

barroc, Felip Olivellas, Josep Pujolar, Aniceto Baylon, Benet Buscarons, Miguel de Ambiela, Francisco Soler

" ["safe_summary"]=> string(0) "" } } } ["field_g_nere"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "1" } } } ["field_fotografia"]=> array(0) { } ["field_lloc_naixement"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "628" } } } ["field_data_naixement"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1648-01-01 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_data_mort"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1706-12-05 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_lloc_mort"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(2) "84" } } } ["field_tipus_de_persona"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "3" } } } ["field_biografia"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(583) "

Compositor i mestre de capella

Escolà cantor i mestre de capella a la Seu de Lleida –sense guanyar oposicions— des del 1668 fins el 1682, i mestre de capella a la catedral de Barcelona des de 1682 a 1696, quan es jubilà per motius de salut. El va succeir Francesc Valls. Es conserven una trentena d'obres seves, religioses i, en la seva majoria, en tonos i villancets. De l'obra de Barter s'ha remarcat la continuïtat compositiva amb els seus predecessors i la capacitat d'experimentació típica dels compositors contemporanis.

" ["format"]=> string(13) "filtered_html" ["safe_value"]=> string(559) "

Compositor i mestre de capella

Escolà cantor i mestre de capella a la Seu de Lleida –sense guanyar oposicions— des del 1668 fins el 1682, i mestre de capella a la catedral de Barcelona des de 1682 a 1696, quan es jubilà per motius de salut. El va succeir Francesc Valls. Es conserven una trentena d'obres seves, religioses i, en la seva majoria, en tonos i villancets. De l'obra de Barter s'ha remarcat la continuïtat compositiva amb els seus predecessors i la capacitat d'experimentació típica dels compositors contemporanis.

" } } } ["field_ciutats_relacionades"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "521" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "171" } } } ["field_associat_al_fons_del_museu"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_domini_public"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_patrimoni_musical_catal_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_obres"]=> array(1) { ["und"]=> array(4) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "635" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "631" } [2]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "634" } [3]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "636" } } } ["field_institucions_i_formacions_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "2553" } } } ["field_noms_propis_relacionats"]=> array(1) { ["und"]=> array(3) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "868" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "502" } [2]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "871" } } } ["field_teatres_i_auditoris_relaci"]=> array(0) { } ["field_centres_de_documentaci_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "632" } } } ["field_urls_d_interes"]=> array(0) { } ["field_bibliografia"]=> array(0) { } ["field__udios_sense_fitxa"]=> array(0) { } ["field_np_noms_alternatius"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(11) "Juan Barter" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(11) "Juan Barter" } } } ["field_np_cognom_1"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(6) "Barter" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(6) "Barter" } } } ["field_np_cognom_2"]=> array(0) { } ["field_np_alies"]=> array(0) { } ["field_np_cr_dit_fotografia"]=> array(0) { } ["rdf_mapping"]=> array(9) { ["rdftype"]=> array(2) { [0]=> string(9) "sioc:Item" [1]=> string(13) "foaf:Document" } ["title"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(8) "dc:title" } } ["created"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(2) { [0]=> string(7) "dc:date" [1]=> string(10) "dc:created" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["changed"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(11) "dc:modified" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["body"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(15) "content:encoded" } } ["uid"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:has_creator" } ["type"]=> string(3) "rel" } ["name"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(9) "foaf:name" } } ["comment_count"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:num_replies" } ["datatype"]=> string(11) "xsd:integer" } ["last_activity"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(23) "sioc:last_activity_date" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } } ["path"]=> array(1) { ["pathauto"]=> string(1) "1" } ["cid"]=> string(1) "0" ["last_comment_timestamp"]=> string(10) "1438789310" ["last_comment_name"]=> NULL ["last_comment_uid"]=> string(1) "4" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["name"]=> string(6) "isabel" ["picture"]=> string(1) "0" ["data"]=> NULL } } } ["field_field_np_cognom_1"]=> array(1) { [0]=> array(2) { ["rendered"]=> array(2) { ["#markup"]=> string(6) "Barter" ["#access"]=> bool(true) } ["raw"]=> array(3) { ["value"]=> string(6) "Barter" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(6) "Barter" } } } ["field_field_np_cognom_2"]=> array(0) { } } [1]=> object(stdClass)#205 (9) { ["node_title"]=> string(5) "Josep" ["nid"]=> string(3) "538" ["node_language"]=> string(2) "ca" ["field_data_field_np_cognom_1_field_np_cognom_1_value"]=> string(8) "Carcoler" ["field_data_field_np_cognom_1_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["field_data_field_np_cognom_2_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["_field_data"]=> array(1) { ["nid"]=> array(2) { ["entity_type"]=> string(4) "node" ["entity"]=> object(stdClass)#195 (52) { ["vid"]=> string(4) "3417" ["uid"]=> string(1) "5" ["title"]=> string(5) "Josep" ["log"]=> string(375) "Revisió de l'Oriol: Va estudiar a la capella de la catedral de Tarragona amb Joan C. Ripollès. Va ser mestre de Capella de Tremp (1723-1739) i després de d’opositar sense èxit a Sta. Maria del Pi i la seu de Lleida, va obtenir la plaça a St. Esteve d’Olot (1739-1775). La seva producció compositiva comprèn sobretot música litúrgica i religiosa en romanç." ["status"]=> string(1) "1" ["comment"]=> string(1) "2" ["promote"]=> string(1) "1" ["sticky"]=> string(1) "0" ["nid"]=> string(3) "538" ["type"]=> string(9) "nom_propi" ["language"]=> string(2) "ca" ["created"]=> string(10) "1438637991" ["changed"]=> string(10) "1545929215" ["tnid"]=> string(3) "538" ["translate"]=> string(1) "0" ["revision_timestamp"]=> string(10) "1545929215" ["revision_uid"]=> string(1) "5" ["body"]=> array(0) { } ["field_g_nere"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "1" } } } ["field_fotografia"]=> array(0) { } ["field_lloc_naixement"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "537" } } } ["field_data_naixement"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1698-08-08 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_data_mort"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1776-11-27 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_lloc_mort"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "300" } } } ["field_tipus_de_persona"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "3" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "4" } } } ["field_biografia"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(430) "

Compositor i organista

Compositor i organista. Va estudiar a la capella de la catedral de Tarragona amb Joan C. Ripollès. Va ser mestre de capella de la col·legiata de Tremp (1723-1739) i després a Sant Esteve d’Olot (1739-1775). La seva producció compositiva és d’unes 50 composicions de música litúrgica i religiosa dins dels models ibèrics del darrer Barroc en transformació vers el Classicisme.

" ["format"]=> string(13) "filtered_html" ["safe_value"]=> string(426) "

Compositor i organista

Compositor i organista. Va estudiar a la capella de la catedral de Tarragona amb Joan C. Ripollès. Va ser mestre de capella de la col·legiata de Tremp (1723-1739) i després a Sant Esteve d’Olot (1739-1775). La seva producció compositiva és d’unes 50 composicions de música litúrgica i religiosa dins dels models ibèrics del darrer Barroc en transformació vers el Classicisme.

" } } } ["field_ciutats_relacionades"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "315" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "300" } } } ["field_associat_al_fons_del_museu"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_domini_public"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_patrimoni_musical_catal_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_obres"]=> array(0) { } ["field_institucions_i_formacions_"]=> array(0) { } ["field_noms_propis_relacionats"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "464" } } } ["field_teatres_i_auditoris_relaci"]=> array(0) { } ["field_centres_de_documentaci_"]=> array(1) { ["und"]=> array(3) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "564" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "632" } [2]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "2555" } } } ["field_urls_d_interes"]=> array(0) { } ["field_bibliografia"]=> array(0) { } ["field__udios_sense_fitxa"]=> array(0) { } ["field_np_noms_alternatius"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(5) "José" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(5) "José" } } } ["field_np_cognom_1"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(8) "Carcoler" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(8) "Carcoler" } } } ["field_np_cognom_2"]=> array(0) { } ["field_np_alies"]=> array(0) { } ["field_np_cr_dit_fotografia"]=> array(0) { } ["rdf_mapping"]=> array(9) { ["rdftype"]=> array(2) { [0]=> string(9) "sioc:Item" [1]=> string(13) "foaf:Document" } ["title"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(8) "dc:title" } } ["created"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(2) { [0]=> string(7) "dc:date" [1]=> string(10) "dc:created" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["changed"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(11) "dc:modified" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["body"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(15) "content:encoded" } } ["uid"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:has_creator" } ["type"]=> string(3) "rel" } ["name"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(9) "foaf:name" } } ["comment_count"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:num_replies" } ["datatype"]=> string(11) "xsd:integer" } ["last_activity"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(23) "sioc:last_activity_date" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } } ["cid"]=> string(1) "0" ["last_comment_timestamp"]=> string(10) "1438637991" ["last_comment_name"]=> NULL ["last_comment_uid"]=> string(1) "5" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["name"]=> string(5) "elena" ["picture"]=> string(1) "0" ["data"]=> NULL } } } ["field_field_np_cognom_1"]=> array(1) { [0]=> array(2) { ["rendered"]=> array(2) { ["#markup"]=> string(8) "Carcoler" ["#access"]=> bool(true) } ["raw"]=> array(3) { ["value"]=> string(8) "Carcoler" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(8) "Carcoler" } } } ["field_field_np_cognom_2"]=> array(0) { } } [2]=> object(stdClass)#206 (9) { ["node_title"]=> string(8) "Francesc" ["nid"]=> string(3) "502" ["node_language"]=> string(2) "ca" ["field_data_field_np_cognom_1_field_np_cognom_1_value"]=> string(5) "Valls" ["field_data_field_np_cognom_1_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["field_data_field_np_cognom_2_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["_field_data"]=> array(1) { ["nid"]=> array(2) { ["entity_type"]=> string(4) "node" ["entity"]=> object(stdClass)#194 (53) { ["vid"]=> string(3) "504" ["uid"]=> string(1) "5" ["title"]=> string(8) "Francesc" ["log"]=> string(0) "" ["status"]=> string(1) "1" ["comment"]=> string(1) "2" ["promote"]=> string(1) "1" ["sticky"]=> string(1) "0" ["nid"]=> string(3) "502" ["type"]=> string(9) "nom_propi" ["language"]=> string(2) "ca" ["created"]=> string(10) "1438627086" ["changed"]=> string(10) "1573744087" ["tnid"]=> string(3) "502" ["translate"]=> string(1) "0" ["revision_timestamp"]=> string(10) "1573744087" ["revision_uid"]=> string(1) "5" ["body"]=> array(0) { } ["field_g_nere"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "1" } } } ["field_fotografia"]=> array(0) { } ["field_lloc_naixement"]=> array(0) { } ["field_data_naixement"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1671-01-01 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_data_mort"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1747-06-03 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_lloc_mort"]=> array(0) { } ["field_tipus_de_persona"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "3" } } } ["field_biografia"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(1159) "

Compositor, mestre de capella i teòric. Possiblement va ser deixeble de Miquel Rosquelles a Santa Maria del Mar de Barcelona. Mestre de capella a Mataró i a Girona, el 1696 fou nomenat mestre coadjutor a la catedral de Barcelona, pels problemes de salut de Joan Barter. De 1706 a 1726 ja hi va actuar de mestre de capella, en els anys en què va compondre la majoria de les 636 obres religioses referenciades. Fou membre de l’Acadèmia dels Desconfiats i va tenir un tracte intens amb els músics italians, com Giuseppe Porsile, de la capella de música del rei Carles III, Arxiduc d’Àustria, fet clau per a què combinés la nova música italiana amb la tradició hispànica. De les obres en destaca la Missa Scala Aretina (1702, i reinstrumentada per a Carles III) que va desfermar una llarga polèmica sobre la música religiosa ibèrica (1715-1730) probablement causada pel rerefons en la Guerra de Successió. Això portà Valls a la redacció del tractat Mapa Harmónico (1741-1742). Un bon exemple de motet és O vos omnes. Va ser mestre de Pere Rabassa, Jaume Casellas i probablement de Domènec Terradellas.

" ["format"]=> string(13) "filtered_html" ["safe_value"]=> string(1158) "

Compositor, mestre de capella i teòric. Possiblement va ser deixeble de Miquel Rosquelles a Santa Maria del Mar de Barcelona. Mestre de capella a Mataró i a Girona, el 1696 fou nomenat mestre coadjutor a la catedral de Barcelona, pels problemes de salut de Joan Barter. De 1706 a 1726 ja hi va actuar de mestre de capella, en els anys en què va compondre la majoria de les 636 obres religioses referenciades. Fou membre de l’Acadèmia dels Desconfiats i va tenir un tracte intens amb els músics italians, com Giuseppe Porsile, de la capella de música del rei Carles III, Arxiduc d’Àustria, fet clau per a què combinés la nova música italiana amb la tradició hispànica. De les obres en destaca la Missa Scala Aretina (1702, i reinstrumentada per a Carles III) que va desfermar una llarga polèmica sobre la música religiosa ibèrica (1715-1730) probablement causada pel rerefons en la Guerra de Successió. Això portà Valls a la redacció del tractat Mapa Harmónico (1741-1742). Un bon exemple de motet és O vos omnes. Va ser mestre de Pere Rabassa, Jaume Casellas i probablement de Domènec Terradellas.

" } } } ["field_ciutats_relacionades"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(2) "84" } } } ["field_associat_al_fons_del_museu"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_domini_public"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_patrimoni_musical_catal_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_obres"]=> array(0) { } ["field_institucions_i_formacions_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "2553" } } } ["field_noms_propis_relacionats"]=> array(1) { ["und"]=> array(4) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "452" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "542" } [2]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "438" } [3]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "360" } } } ["field_teatres_i_auditoris_relaci"]=> array(0) { } ["field_centres_de_documentaci_"]=> array(1) { ["und"]=> array(4) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "529" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "564" } [2]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "632" } [3]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "1956" } } } ["field_urls_d_interes"]=> array(0) { } ["field_bibliografia"]=> array(0) { } ["field__udios_sense_fitxa"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "5351" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "5352" } } } ["field_np_noms_alternatius"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(15) "Francisco Valls" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(15) "Francisco Valls" } } } ["field_np_cognom_1"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(5) "Valls" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(5) "Valls" } } } ["field_np_cognom_2"]=> array(0) { } ["field_np_alies"]=> array(0) { } ["field_np_cr_dit_fotografia"]=> array(0) { } ["rdf_mapping"]=> array(9) { ["rdftype"]=> array(2) { [0]=> string(9) "sioc:Item" [1]=> string(13) "foaf:Document" } ["title"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(8) "dc:title" } } ["created"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(2) { [0]=> string(7) "dc:date" [1]=> string(10) "dc:created" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["changed"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(11) "dc:modified" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["body"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(15) "content:encoded" } } ["uid"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:has_creator" } ["type"]=> string(3) "rel" } ["name"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(9) "foaf:name" } } ["comment_count"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:num_replies" } ["datatype"]=> string(11) "xsd:integer" } ["last_activity"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(23) "sioc:last_activity_date" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } } ["path"]=> array(1) { ["pathauto"]=> string(1) "1" } ["cid"]=> string(1) "0" ["last_comment_timestamp"]=> string(10) "1438627086" ["last_comment_name"]=> NULL ["last_comment_uid"]=> string(1) "5" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["name"]=> string(5) "elena" ["picture"]=> string(1) "0" ["data"]=> NULL } } } ["field_field_np_cognom_1"]=> array(1) { [0]=> array(2) { ["rendered"]=> array(2) { ["#markup"]=> string(5) "Valls" ["#access"]=> bool(true) } ["raw"]=> array(3) { ["value"]=> string(5) "Valls" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(5) "Valls" } } } ["field_field_np_cognom_2"]=> array(0) { } } }