Centre de Documentació del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter

Centres de
documentació musical
array(9) { [0]=> string(5) "links" [1]=> string(8) "comments" [2]=> string(8) "language" [3]=> string(19) "field_adre_a_postal" [4]=> string(13) "field_tel_fon" [5]=> string(20) "field_adre_a_d_email" [6]=> string(16) "field_p_gina_web" [7]=> string(22) "field_cat_leg_en_l_nia" [8]=> string(20) "field_cd_no_clicable" } array(1) { [0]=> object(stdClass)#211 (9) { ["node_title"]=> string(7) "Vicenç" ["nid"]=> string(3) "227" ["node_language"]=> string(2) "ca" ["field_data_field_np_cognom_1_field_np_cognom_1_value"]=> string(3) "Bou" ["field_data_field_np_cognom_1_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["field_data_field_np_cognom_2_node_entity_type"]=> string(4) "node" ["_field_data"]=> array(1) { ["nid"]=> array(2) { ["entity_type"]=> string(4) "node" ["entity"]=> object(stdClass)#205 (53) { ["vid"]=> string(4) "3405" ["uid"]=> string(1) "4" ["title"]=> string(7) "Vicenç" ["log"]=> string(751) "Rebé les primeres lliçons de la mà del seu pare, fiscorn de la cobla La Lira de la seva població natal. Estudià violí amb Josep Reixac, flabiol amb Pere Rigau i composició amb Josep Maria Soler i Josep Pi. Membre de la Cobla Els Montgrins des del 1902, el 1909 passà a ser-ne el flabiolaire i director. Fou aleshores quan començà a compondre algunes sardanes que, el 1916, van causar un gran impacte a Barcelona i foren difoses a través de la ràdio. Es traslladà a Barcelona on es relacionà amb els teatres musicals del Paral.lel i amb cantants com Raquel Meller, Emili Vendrell o Pilar Alonso que cantaven les seves sardanes de les que en va escriure més de 175 que tingueren un èxit d’allò més gran entre les classes populars." ["status"]=> string(1) "1" ["comment"]=> string(1) "2" ["promote"]=> string(1) "1" ["sticky"]=> string(1) "0" ["nid"]=> string(3) "227" ["type"]=> string(9) "nom_propi" ["language"]=> string(2) "ca" ["created"]=> string(10) "1438548039" ["changed"]=> string(10) "1579858293" ["tnid"]=> string(3) "227" ["translate"]=> string(1) "0" ["revision_timestamp"]=> string(10) "1579858293" ["revision_uid"]=> string(1) "5" ["body"]=> array(0) { } ["field_g_nere"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "1" } } } ["field_fotografia"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(13) { ["fid"]=> string(3) "145" ["uid"]=> string(1) "5" ["filename"]=> string(10) "0.Bou_.jpg" ["uri"]=> string(19) "public://0.Bou_.jpg" ["filemime"]=> string(10) "image/jpeg" ["filesize"]=> string(5) "52749" ["status"]=> string(1) "1" ["timestamp"]=> string(10) "1552047376" ["rdf_mapping"]=> array(0) { } ["alt"]=> string(0) "" ["title"]=> string(0) "" ["width"]=> string(3) "195" ["height"]=> string(3) "235" } } } ["field_lloc_naixement"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "225" } } } ["field_data_naixement"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1885-01-19 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_data_mort"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["value"]=> string(19) "1962-01-06 00:00:00" ["timezone"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["timezone_db"]=> string(13) "Europe/Berlin" ["date_type"]=> string(8) "datetime" } } } ["field_lloc_mort"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "225" } } } ["field_tipus_de_persona"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "3" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(1) "4" } } } ["field_biografia"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(1180) "

Compositor i intèrpret

Es va formar a Torroella de Montgrí a redós de la cobla La Lira amb el seu pare Genís Bou i va continuar estudiant amb Josep Reixac (violí), amb Pere Rigau (flabiol) i amb Josep Maria Soler i Josep Pi (composició). Als 15 anys va ingressar a la cobla Els Montgrins, tot succeint a Pere Rigau en la direcció de l'agrupació l’any 1909. Aleshores va començar a compondre sardanes, que ben aviat foren apreciades i molt interpretades. A la dècada del 1910, l'enregistrament i difusió de les seves sardanes per disc i l’èxit de la versificació d'El saltiró de la cardina (1915), contribuïren a fer-lo molt conegut. Gràcies a la difusió per ràdio i a l’èxit, el 1928 es va traslladar a Barcelona, on es va relacionar en l'entorn de la indústria de l'espectacle del Paral·lel. Alguns intèrprets de moda, com ara Meller, Alonso, Serós o Vendrell, li cantaven i li encarregaven cançons. Acabada la Guerra Civil, va tornar al seu poble natal, on des de 1948 fins al seu traspàs va reprendre la composició de sardanes. Amb vora de 200, va esdevenir un dels compositors més populars.

" ["format"]=> string(13) "filtered_html" ["safe_value"]=> string(1152) "

Compositor i intèrpret

Es va formar a Torroella de Montgrí a redós de la cobla La Lira amb el seu pare Genís Bou i va continuar estudiant amb Josep Reixac (violí), amb Pere Rigau (flabiol) i amb Josep Maria Soler i Josep Pi (composició). Als 15 anys va ingressar a la cobla Els Montgrins, tot succeint a Pere Rigau en la direcció de l'agrupació l’any 1909. Aleshores va començar a compondre sardanes, que ben aviat foren apreciades i molt interpretades. A la dècada del 1910, l'enregistrament i difusió de les seves sardanes per disc i l’èxit de la versificació d'El saltiró de la cardina (1915), contribuïren a fer-lo molt conegut. Gràcies a la difusió per ràdio i a l’èxit, el 1928 es va traslladar a Barcelona, on es va relacionar en l'entorn de la indústria de l'espectacle del Paral·lel. Alguns intèrprets de moda, com ara Meller, Alonso, Serós o Vendrell, li cantaven i li encarregaven cançons. Acabada la Guerra Civil, va tornar al seu poble natal, on des de 1948 fins al seu traspàs va reprendre la composició de sardanes. Amb vora de 200, va esdevenir un dels compositors més populars.

" } } } ["field_ciutats_relacionades"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(2) "84" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "225" } } } ["field_associat_al_fons_del_museu"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_domini_public"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_patrimoni_musical_catal_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["value"]=> string(1) "0" } } } ["field_obres"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "993" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "1007" } } } ["field_institucions_i_formacions_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "1002" } } } ["field_noms_propis_relacionats"]=> array(1) { ["und"]=> array(4) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "1195" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "508" } [2]=> array(1) { ["target_id"]=> string(3) "497" } [3]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "1201" } } } ["field_teatres_i_auditoris_relaci"]=> array(0) { } ["field_centres_de_documentaci_"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "1003" } } } ["field_urls_d_interes"]=> array(0) { } ["field_bibliografia"]=> array(0) { } ["field__udios_sense_fitxa"]=> array(1) { ["und"]=> array(2) { [0]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "6152" } [1]=> array(1) { ["target_id"]=> string(4) "6154" } } } ["field_np_noms_alternatius"]=> array(0) { } ["field_np_cognom_1"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(3) "Bou" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(3) "Bou" } } } ["field_np_cognom_2"]=> array(1) { ["und"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["value"]=> string(4) "Geli" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(4) "Geli" } } } ["field_np_alies"]=> array(0) { } ["field_np_cr_dit_fotografia"]=> array(0) { } ["rdf_mapping"]=> array(9) { ["rdftype"]=> array(2) { [0]=> string(9) "sioc:Item" [1]=> string(13) "foaf:Document" } ["title"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(8) "dc:title" } } ["created"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(2) { [0]=> string(7) "dc:date" [1]=> string(10) "dc:created" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["changed"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(11) "dc:modified" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } ["body"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(15) "content:encoded" } } ["uid"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:has_creator" } ["type"]=> string(3) "rel" } ["name"]=> array(1) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(9) "foaf:name" } } ["comment_count"]=> array(2) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(16) "sioc:num_replies" } ["datatype"]=> string(11) "xsd:integer" } ["last_activity"]=> array(3) { ["predicates"]=> array(1) { [0]=> string(23) "sioc:last_activity_date" } ["datatype"]=> string(12) "xsd:dateTime" ["callback"]=> string(12) "date_iso8601" } } ["path"]=> array(1) { ["pathauto"]=> string(1) "1" } ["cid"]=> string(1) "0" ["last_comment_timestamp"]=> string(10) "1438548039" ["last_comment_name"]=> NULL ["last_comment_uid"]=> string(1) "4" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["name"]=> string(4) "crg3" ["picture"]=> string(1) "0" ["data"]=> string(189) "a:6:{s:16:"ckeditor_default";s:1:"t";s:20:"ckeditor_show_toggle";s:1:"t";s:14:"ckeditor_width";s:4:"100%";s:13:"ckeditor_lang";s:2:"en";s:18:"ckeditor_auto_lang";s:1:"t";s:7:"contact";i:0;}" } } } ["field_field_np_cognom_1"]=> array(1) { [0]=> array(2) { ["rendered"]=> array(2) { ["#markup"]=> string(3) "Bou" ["#access"]=> bool(true) } ["raw"]=> array(3) { ["value"]=> string(3) "Bou" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(3) "Bou" } } } ["field_field_np_cognom_2"]=> array(1) { [0]=> array(2) { ["rendered"]=> array(2) { ["#markup"]=> string(4) "Geli" ["#access"]=> bool(true) } ["raw"]=> array(3) { ["value"]=> string(4) "Geli" ["format"]=> NULL ["safe_value"]=> string(4) "Geli" } } } } }